Malta

Kelionė į Maltą
         Malta tai salų valstybė Viduržemio jūros viduryje, pietų Europoje. Valstybė susideda iš keleto salų, trys yra apgyvendintos. Didžiausia sala – Maltos, kur įsikūrusi sostinė Valeta ir didžioji dalis valstybės gyventojų. Nors Maltoje gyvena kiek mažiau nei 450 000 gyventojų, dėl savo mažo ploto (316 km2), Malta yra viena tankiausiai apgyvendintų pasaulio šalių. Maltoje yra dvi valstybinės kalbos – maltiečių ir anglų. Malta randasi 80 km į pietus nuo Italijos, 284 km į rytus nuo Tuniso, ir 333 km į šiaurę virš Libijos.
          Dėl subtropinio klimato ir istorinio paveldo Malta traukia turistus. Šalyje būna bene daugiausia saulėtų dienų, palyginus su likusia Europa. Todėl lapkričio viduryje radus pigius bilietus https://www.ryanair.com/lt/lt/ puslapyje, nusprendėme sausio pabaigoje penkias dienas praleisti Maltoje. Šį kartą mums mūsų kelionė buvo kiek kitokia ir neįprasta, nes iš mūsų didelės grupės į Maltą skridome dviese.
          Skridome anksti ryte iš Rygos oro uosto. Automobilį palikome saugomoje aikštelėje, kurią buvome rezervavę iš anksto internetu. Pagal naują pigių skrydžių bendrovių tvarką, dėl bagažo, buvome nusipirkę pirmenybinį įlaipinimą, kadangi norėjome vežtis ne tik kuprinę, bet ir 10 kg. rankinį bagažą. Rygos oro uoste dauguma keleivių turėjo pirmenybinį įlaipinimą, įlaipinimas vyko praktiškai bendrai. Nors koks skirtumas kelintas įlipsi į lėktuvą, lėktuvas vis tiek neišskris, kol iki paskutinio keleivio neįsės. Tiesiog pirmenybinis įlaipinimas daugumai reikalingas dėl dviejų rankinių bagažų. :)
           Išlipus Maltoje šilumos gūsio nepajautėme, tačiau buvo giedras dangus ir saulėta, ko sausio pabaigoje Lietuvoje labai trūko. :)
           Antras neįprastas dalykas šioje kelionėje buvo, kad pirmą kartą naudojomės pervežimo paslauga į viešbutį ir nesinuomojome automobilio. Taip nusprendėme, nes Maltoje eismas vyksta kairiąja kelio puse, mums tai buvo neįprastas dalykas, iš pradžių net einant per kelią, vis pasižiūrėdavome ne į tą pusę, kol įpratome - žiūrėdavome į abi. :) Buvau pasižymėjusi automobilio nuomos svetainę, kurioje nereikia užstatų ir depozitų, tačiau Maltoje labai išvystytas viešasis transportas. Labai paprasta juo naudotis. Bilietėlis kainuoja 1,50 Eur kuris galioja 2 val, galima išlipti ir jeigu bilietėlio laikas nepasibaigęs, įlipus į kitą autobusą, toliau su tuo pačiu bilietu važiuoti. Bilietus parduoda autobusuose pats vairuotojas.
            Grįžtant prie pervežimo į viešbutį. :) Oro uoste mūsų laukė vairuotoja mergina su vardų ir pavardžių kortele. Važiuojant mes tik stebėjom kaip ji "nardo" per eismo juostas mums neįprasto eismo puse ir grožėjomės vaizdais.
             Mūsų viešbutis buvo Gzira miestelyje, šalia Slima miesto ir priešais sostinę Valetą. Viešbučio pasirinkimo vieta labai džiaugėmės. Nuo viešbučio stogo ir iš baseino ant stogo atsiveria žavūs įlankos ir laivų vaizdai, matyti gelsvo kalkakmenio Valetos mūrai, bokštai ir bažnyčios.
 Labai džiaugėmės turėdami galimybę, akmeninę gražuolę - sostinę Valetą su besikeičiančiomis bokštų spalvomis stebėti saulėtekių ir saulėlydžių metu. Iki pramogų ir nemiegančios Slimos miesto nuo viešbučio apie 0,5 km, tačiau apie Slimos naktinį gyvenimą neparašysiu, nes mes jame nebuvome. :) O garsiame prekybos centre, kuris apie 1 km atstumu nuo mūsų gyvenamos vietos, lankėmės ne kartą ir kainomis stebėjomis ne kartą. Sakėme, kad net verta atskristi apsipirkti į Maltą. :)
              Autobusų sustojimų vietos buvo vos tik pradarius viešbučio duris, netoli buvo Slimos uostas iš kurio į Valetą kėlėmis už 2,80 Eur su grįžimu atgal. Keltas plaukia 15 min. ir kas 30 min. Labai patogu. Pirmiausia dėl pramogos pasiplaukiojimas ir antras dalykas, esame iškart Valetos senamiestyje. Nepatekome į spūstį kas nutiko turistams iš Latvijos pasirinkusiems ne plaukimą, o važiavimą į Valetą. Tai gi pirmąją dieną apsižvalgėme Gziroje, Slimoje, o kitą rytą kėlėmės keltu į Valetą.
             Sostinės puošmena - milžiniškas Karmelio kalno Dievo Motinos bazilikos kupolas, ryškiausias Valetos akcentas, matomas iš labai toli. Tiek Valetos, tiek kitų miestų gatvėse, namų fasaduose, languose, pastatų viduje gausu šventųjų atvaizdų, užrašų, skelbiančių tikėjimą, bet ar maltiečiai iš tiesų religingi, praeiviui sunku spręsti.
              Vertingiausiu sostinės lankytinu objektu laikoma Šv. Jono katedra su prie jos esančiu turtingu muziejumi (įėjimas – 5 eurai). Jos vidus prabangiai išpuoštas auksuotais ornamentais.

Aukštutiniai Barrakka sodai, tai vienas nuostabiausių Valetos parkų, iš kurio lankytojai gali pasigrožėti panoraminiu vaizdu į Didįjį uostą. Sodai įkurti 1775 m., aukščiausiame Valetos miesto taške.
Mums teko pamatyti ir patrankos šūvius, kurie yra parodomieji kartą per dieną.

Tritono fontanas, tai vienas didžiausių fontanų Maltoje, pastatytas Respublikos gatvės pabaigoje esančioje Laisvės aikštėje (Freedom Square). Fontanas sukurtas 1959 m. skulptoriaus Vincento Apapo. Čia taip pat yra autobusų terminalas iš kurio galima pasiekti visus Maltos miestus ir kaimelius.

Valetoje leidiesi ir kyli akmeninėmis laiptų pakopomis, o užkopęs gėriesi įspūdingais vaizdais.
Vakare keltu grįžome į viešbutį Gziroje.

Kitą dieną autobusu pasiekėme Cirkewwa uosto terminalą iš kurio prieplaukos keltai plukdina į Gozo salos Mgarr uostą (už 4.65 euro į abi puses). Plaukiant praplaukėme pro Komino salą, kuri mažai apgyvendinta ir turistus labiausiai traukia uolų apsuptyje esanti ilga ir siaura įlanka, kurioje tyvuliuoja nuostabiai skaidriai mėlynas žalias vanduo – Mėlynoji lagūna.
           Gozo salą apžiūrėjome turistiniu autobusu, kuriuo galima važiuoti visą dieną, įlipti išlipti, į sekantį tos pačios spalvos autobusą įlipti ir važiuoti toliau. Autobusas stoja lankytinuose objektuose apvažiuodamas visą salą.
Gozo salos plotas yra 67 kv. km., ilgis 14 km., o plotis 7 km.

Palyginus su Maltos sala, Gozo sala yra mažiau urbanizuota ir žalesnė. Sausio mėnesį akys žalios spalvos buvo labai pasiilgusios. :)  Saloje plyti erdvūs laukai, didelė dalis pakrantės dar nėra apgyvendinta. Ypatinga salos savybė yra kalvos.

Kaip ir Maltos saloje, čia vyrauja kalkakmenio pakrantės bei smėlėtos įlankos. Viktorija – Gozo salos sostinė esanti Maltoje, pagal gyventojų skaičių, tai didžiausias salos miestas. Senieji salos gyventojai šį miestą vadina senuoju Rabato pavadinimu.
Ta Pinu bazilika elegantiška romaniško stiliaus bazilika stovi Gozo salos pakrantėje.

Persikėlus atgal į Maltos salą ir grįžtant į Gziros miestelį užsukome į legendinio jūreivio Popajaus kaimelį, kuris įsikūręs tarp stačių uolų Anchor Bay įlankoje. 1979 m. čia buvo filmuojamas filmas apie Popajų (tas, kuris valgė špinatus), jame vaidino Robin Williams. Kaimas pastatytas specialiai filmavimui ir šiuo metu tai teminis kaimas, skirtas turistų pramogai. Tai labai linksmų spalvingų namukų kaimelis ir labai didelis kontrastas Maltos architektūrai.

Nuo autobusų stotelės iki Popajaus kaimelio reikėjo eiti apie 1 km. laukyme kur buvo vietinių daržai. Stebėjomės, kad sausio mėnesį auga daržovės ir net gi sirpsta braškės. Juokavau, kad nuo šiol man nebaisios ankstyvos braškės importuotos į Lietuvą. :)

Paskutinę atostogų dieną praleidome baseine ant stogo.

Penkios atostogų dienos Maltoje pralėkė akimirksniu. Buvo liūdna grįžti į snieguotą kasdienybę.

Apibendrinant - maisto, nakvynės kainos Maltoje nebuvo didesnės nei Lietuvoje. Nors buvome girdėję, kad Malta brangi valstybė. Gal nebuvo brangu todėl, kad keliavome sausio mėnesį. Tokiu laiku dieną buvo apie +12 - +15C. Iš penkių atostogų dienų keturios saulėtos. Dieną striukės nereikėjo, o dažnai ir megztuko, tačiau vakarai buvo vėsoki.
Labai ankstyvą rytą apie 4 val viešbutyje mums buvo paruošti pusryčiai, laukė pervežimas į oro uostą.